طراحی انواع کاتالوگ و بروشور

بروشور و کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شما هستند. طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی با اهدافی چون معرفی شرکت، معرفی محصول و معرفی خدمات قابل ارائه به گستره ی مشتریان انجام می گیرد. بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است. این دفترچه شامل مواد توصیفی یا تبلیغاتی است. از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که حاوی اسامی، محصولات یا کتاب ها به صورت لیست بندی شده است.

در ادامه به بررسی چند نوع کاتالوگ و بروشورها خواهیم پرداخت.

کاتالوگ های چاپی – کاغذی

کاتالوگ های چاپی یکی از راههای موفق فروش محصولات میباشد و البته یک هماهنگی قوی بین فروش اینترنتی و کاتالوگ های چاپی وجود دارد که هیچ کدام نمیتوانند جایگزین دیگری شوند. از آنجا که کامپیوتر همیشه در دسترس نیست، کاتالوگ های چاپی میتوانند منبع مناسبی برای اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند. همچنین کاتالوگ های چاپی سرگرم کننده هستند زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه میدارد و فرد به راحتی بایک کلیک نمیتواند انرا ببندد یا تغییر دهد. این نوع کاتالوگ ها مشتری را درگیر میکند و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.

کاتالوگ های دیجیتالی ساده

نمونه ای دیگر از کاتالوگ ها، کاتالوگ های دیجیتالی ساده هستند که همانند کاتالوگ های چاپی طراحی می شوند اما بدون اینکه نیازی به چاپ داشته باشند می توان آن ها را به راحتی روی موبایل، تبلت و کامپیوتر مشاهده کرد و به صورت فایل های exe نیز قابل اجرا می باشند.

کاتالوگ های دیجیتالی آفلاین و پیشرفته

کاتالوگ های دیجیتالی پیشرفته عملکرد مشابهی همچون وبسایت هادارند که به صورت آفلاین عمل می کنند. این کاتالوگ ها شامل دکمه ها، لینک ها، تصاویر حرکتی و ویدیو ها هستند که جذابیت خاصی به بیینده القا می کنند.

طراحی انواع بروشور

بروشور برگه‌ای چند لتی و یا یک کتابچه‌ی چند صفحه‌ای است که به وسیله‌ی آن کالا یا خدمات هر کسب و کار  معرفی می‌گردد. معادل فارسی بروشور، کالانما است. این کلمه بدین معنا است که ما در بروشور کالای خود را جامع و کامل اما در فرصتی اندک معرفی می‌‎کنیم. گاهی بروشورها کاربردهای دیگری هم پیدا کرده و جنبه‌ی اطلاع‌رسانی و آموزش‌دهنده پیدا می‌کنند. بروشورها می توانند به صورت الکترونیکی نیز ارائه شوند.

نمونه هایی از طراحی